Στο πλαίσιο του προγράμματος «Ζωντανεύοντας τις ιστορίες: εργαστήριο κινούμενου σχεδίου» της Σχολής Καλών Τεχνων του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων (Τμήμα Εικαστικών Τεχνών και Επιστημών Τέχνης), οι μαθητές της Δ΄ τάξης συμμετείχαν ενεργά σε μια δημιουργική και βιωματική διαδικασία, αξιοποιώντας την τεχνική του stop motion animation. Συγκεκριμένα, δημιούργησαν ένα cut-out animation με θέμα τον ενεργό πολίτη, μέσα από το οποίο εξέφρασαν ιδέες και προβληματισμούς σχετικά με τη συμμετοχή και την υπευθυνότητα στην κοινωνία. Οι μαθητές συνεργάστηκαν σε ομάδες, ανέπτυξαν τη φαντασία και την κριτική τους σκέψη και καλλιέργησαν δεξιότητες επικοινωνίας και δημιουργικής έκφρασης, μετατρέποντας την τέχνη σε ένα ουσιαστικό εργαλείο μάθησης.
Αρχικά, οι μαθητές παρακολούθησαν το εργαστήριο Κινουμένου Σχεδίου στις εγκαταστάσεις του τμήματος ΕΤΕΤ στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων με υπεύθυνο τον Δρ. Νικόλαο Κωνσταντίνου, Ε.ΔΙ.Π Εικαστικών Τεχνών και Επιστημών της Τέχνης τον οποίο ευχαριστούμε θερμά για την ζεστή υποδοχή αλλά και για όσα μας έμαθε.
Στη συνέχεια οι μαθητές εργάστηκαν ομαδικά για τη σύλληψη της ιδέας και τη συγγραφή του σεναρίου. Η ιστορία τους εστίασε σε ένα σημαντικό και επίκαιρο θέμα: τη σχέση του ανθρώπου με το περιβάλλον και την ανάγκη για μια πόλη πιο ανθρώπινη και βιώσιμη.
Έπειτα δημιούργησαν και ζωγράφισαν τους χαρακτήρες τους με τη μέθοδο του cut out (ζωγραφική και κοπή σε χαρτόνι), σχεδίασαν τα σκηνικά και το περιβάλλον της ιστορίας, οργάνωσαν τα πλάνα της ταινίας τους, πραγματοποίησαν τη φωτογράφιση καρέ-καρέ, κατανοώντας στην πράξη πώς «γεννιέται» η κίνηση στο animation και ολοκλήρωσαν την παραγωγή με επεξεργασία βίντεο, προσθήκη ήχου και μοντάζ.
Η ενασχόληση με το animation δεν ήταν απλώς μια καλλιτεχνική δραστηριότητα. Αποτέλεσε ένα σύγχρονο παιδαγωγικό εργαλείο, που ενίσχυσε τη φαντασία και τη δημιουργικότητα των μαθητών, καλλιέργησε την κριτική σκέψη και την ικανότητα επίλυσης προβλημάτων, ανέπτυξε δεξιότητες συνεργασίας και επικοινωνίας, ευαισθητοποίησε τα παιδιά σε κοινωνικά και περιβαλλοντικά ζητήματα. Μέσα από τη δημιουργία της ταινίας, οι μαθητές δεν ήταν απλοί θεατές αλλά δημιουργοί, δίνοντας τη δική τους φωνή σε ένα θέμα που τους αφορά άμεσα.
Η ταινία «Η πόλη που ανέπνευσε» αποτυπώνει την ανάγκη για μια πόλη πιο φιλική προς τον άνθρωπο και το περιβάλλον, αναδεικνύοντας την αξία της αειφορίας και της συλλογικής ευθύνης. Δείτε το βίντεο παρακάτω:
Με το έργο αυτό οι μαθητές συμμετέχουν στο 15ο Μαθητικό Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας, μια εκπαιδευτική εκδήλωση η οποία δίνει τη δυνατότητα στους μαθητές να παρουσιάσουν τα ψηφιακά έργα που αναπτύσσουν στο σχολείο τους.
Οι εκπαιδευτικοί που συμμετείχαν είναι: Σπυρονίκου Κατερίνα (Πληροφορικής), Κρομμύδας Παναγιώτης (Εικαστικών) και η δασκάλα της τάξης κ. Ζώνιου Ευρυδίκη
